سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع چسب پهن و مشخصات آنها

در این مقاله به بررسی انواع چسب پهن و مشخصات آن ها می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

انواع چسب پهن کدام اند؟

در واقع انواع مختلف چسب با توجه به کاربردهای مختلف آن متفاوت است. به این ترتیب برخی از انواع نوار چسب پهن حالت فشاری و حساسی دارند به طوری که در هنگام استفاده نیاز به فشار کمی دارند و به همین دلیل به این چسب ها چسب فشاری حساس می گویند. برخی از چسب ها هستند که در حین استفاده به آب کمی نیاز دارند و خاصیت چسبندگی این نوع چسب به مقداری آب نیاز دارد به همین دلیل به این چسب ها چسب های آب فعال می گویند.

برخی از این چسب ها به حرارت و حرارت حساس هستند یعنی خاصیت چسبندگی این چسب ها به کمی حرارت و حرارت بستگی دارد و با دادن حرارت خاصیت چسبندگی به دست می آورند. این نوع چسب ها به چسب های دیوار خشک معروف هستند که بسیار محبوب هستند. علاوه بر تنوع مواد، انواع چسب ها در رنگ ها و اندازه های مختلف متفاوت هستند. بنابراین می توانید این چسب ها را در رنگ ها و اندازه های مختلف در بازار خریداری کنید. به طور کلی می توان گفت که انواع چسب های پهن عبارتند از:

چسب های کریستال، چسب های شفاف، چسب های دو طرفه، چسب های شیشه ای پهن، چسب کاغذی، چسب های پهن آلومینیومی، چسب های اداری و لوازم التحریر و …

همچنین این نوع چسب ها دارای رنگ های متنوعی مانند چسب های پهن آبی، قرمز، زرد، مشکی، سفید، بنفش و نارنجی هستند.

مشخصات چسب پهن چیست؟

چسب های پهن بسته به نوع و سایزشان کاربردهای متفاوتی دارند که به برخی از آنها اشاره می کنیم. چسب های با عرض 5 سانتی متر برای بسته بندی کارتن مناسب هستند. این نوع چسب نسبت به سایر انواع چسب محبوبیت بیشتری دارد. زیرا از این نوع چسب برای آب بندی و بسته بندی محصولات و کالاهای خود چه در منزل و چه در ادارات و شرکت ها استفاده می کنند. معمولاً جنس این نوع چسب پلاستیکی است. یکی از مزایای این چسب ها این است که اندازه های متفاوتی دارند. همچنین این نوع چسب ها ضد رطوبت هستند. همچنین چند نوار چسب پهن با عرض 30 سانتی متر و طول 90 یارد وجود دارد.

یکی دیگر از ویژگی های این نوع چسب ها پرینت بودن آن ها می باشد یعنی می توانید تصویر مورد نظر خود را روی این چسب ها چاپ کنید. این امر امکان استفاده از این چسب ها را در بسته بندی شرکت های مختلف میسر می سازد. برای مراقبت از این نوع چسب ها بهتر است آنها را در دمای مناسب نگه دارید و بنابراین تا حد امکان از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.