سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاور جا رختخوابی

ویژگی ها و انواع کاور جا رختخوابی چیست؟

کاور جا رختخوابی های سنتی انواع مختلفی با ویژگی های متفاوت دارند که در انواع ساده، چسبی و زیپ دار تولید می شوند. امروزه به دلیل فضای کمتر در آپارتمان ها، نوع زیپ به دلیل شکل هندسی که به وسایل می دهد، فضای بسیار کمتری را اشغال می کند. لازم به ذکر است که برخی از این کاورها به جای زیپ دارای چسب هستند که در مقایسه با مدل های زیپ دار استفاده از آن آسان نیست.

برای خرید روکش، سبک و جمع و جور بودن آن بسیار مهم است. هنگام خرید باید سایز مناسبی تهیه کنید تا وسایل مورد نظر شما وجود داشته باشد و بتوانید کاور را در جای مناسب قرار دهید. خانه های امروزی به مرتب بودن این کاور جا رختخوابی ها نیاز دارند تا تخت ها و لباس ها شکل هندسی پوشش را به خود بگیرد تا نظم در خانه ایجاد شود. کاور جا رختخوابی های سنتی در اندازه های مختلف تولید می شوند. سایز کاور از نیم سایز شروع می شود و بزرگترین سایز هفت است.

ابعاد بزرگترین سایز استاندارد این کاور جا رختخوابی ها 120*50*50 سانتی متر می باشد. سایز کوچک این کاور جا رختخوابی ها برای ملحفه، لباس و وسایل کوچک مناسب است و سایز بزرگ فضای مناسبی برای قرار دادن تشک، بالش و وسایل بزرگ دارد. بسیاری از مشتریان از این کاور جا رختخوابی ها برای قرار دادن وسایل سفر خود و قرار دادن آنها بر روی صندوق عقب استفاده می کنند. به همین دلیل بهتر است جنس این کاور جا رختخوابی ها ضد آب باشد.

همچنین در اقلیم های با رطوبت بالا مانند شهرهای شمالی و جنوبی کشور، رطوبت می تواند به بسترها آسیب برساند یا کپک بزند. برای رفع نیاز مشتریان و جلوگیری از بروز مشکل، کاور جا رختخوابی ها بسته به نوع سفارش مشتری در دو نوع ضد آب و رطوبتی تولید می شوند. پارچه هایی که برای دوخت این کاور جا رختخوابی ها استفاده می شود جاجیم است زیرا نسبت به سایر مواد دارای قیمت پایین تری بوده و دوام بیشتری دارند.

در مدل ضد رطوبت این کاور جا رختخوابی ها از لایه اسپان باند در پشت پارچه استفاده شده تا پارچه در برابر رطوبت محیط مقاوم شود. به همین دلیل پارچه متراکم تر می شود. پارچه های اسپان باند به کار رفته در کاور جا رختخوابی های 40، 50 و 70 گرمی می باشد که هر کدام بنا به درخواست مشتری متفاوت خواهد بود. در مدل ضد آب کاور جا رختخوابی به جای استفاده از پارچه اسپان باند به عنوان آستر پارچه جاجیم از مواد ضد آب استفاده می شود. پس از آغشته شدن پشت پارچه به مواد مخصوص، پارچه وارد فر می شود و مواد به طور کامل به پارچه جاجیم لمینت می شوند.

نوارهای مورد نیاز برای دوخت کاور جا رختخوابی از اسپان باند ساخته شده است. برای افزایش ظرفیت باربری کاور از با کیفیت ترین زیپ های موجود در کشور استفاده می شود..